A padlás
Harminchárom éve már, hogy a Vígszínház repertoárjára felkerült Presser Gábor, Sztevanovity Dusán és Horváth Péter zenés darabja, A padlás. Tóth András huszonkilenc éves. Miskolcon volt gyakorlaton, amikor 2015-ben Presser Gábor hallani akarta, hogyan énekel.
„Nem ismertem az előadást, a lemez sem volt meg otthon. Nekünk ez valahogy kimaradt a családban. A szüleim is inkább Cseh Tamást, Európa Kiadót hallgattak, alternatívabb, sötétebb vonalat, nem LGT-t. Valahogy ez kellett nekik, és nekem is ez maradt meg. Ha gyerekeknek szóló zene ment, akkor az a Kaláka volt, vagy a Sebő együttes. A padláshoz az egyetemen kerültem közel, Marton László növendékeként, mert ő rendezte az előadást. Aztán egy nap Presser Gábor érdeklődött utánam. Látott a Vízkeresztben, a Pesti Színházban, tetszett neki, amit csináltam. Üzent, hogy keressem meg őt. Ott álltam és izgultam a vígszínházi kis szobájában. Népdalt énekeltem és Cseh Tamást. Azt mondta, nagyon jó, de technikailag fejlesszem még a hangomat. Fél évig korrepetálásra jártam, és elkezdtem tanulni A padlás dalait. Aztán letelt a gyakorlatom Miskolcon, és bekerültem a Vígszínházba. Marton László pedig jelezte, hogy színészi szempontból nagyon örülne, ha Király Attila után én játszanám Lámpás szerepét. Fiatalítani akarta a szereplőgárdát. Wunderlich József is akkor került be Rádiósként, Csapó Attila pedig Révésznek. Egy délelőtti próba után jött a telefon, hogy Király Attilának fáj a torka, este én játszom a szerepet. Ott álltam, hogy micsoda?! Váratlanul ért a helyzet, nem számoltam vele. Ez 2016 februárjában volt, azóta megformáltam a saját törpémet.”
A 999. előadást a pandémia idején streamelve látta a közönség. Tízezer jegy kelt el, és a világ több országából csatlakoztak a nézők.
„Ez valóban rendhagyó este volt. Nekem ugyan nem okozott problémát, hogy üres nézőtér előtt játszottuk az előadást, és nem volt sem nevetés, sem taps. Valahogy azt éreztem, hogy otthon, a képernyő előtt ugyanúgy szórakoznak az emberek, mint a színházban, élőben. Szép előadás volt, örömmel játszottuk. Nem volt bennünk szorongás, hogy nincs közvetlen visszajelzés a nézők részéről. Más ritmust kapott a történet, pergőbb lett, hiszen nem szakította meg semmilyen reakció.”
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.