Opavai kirándulás a V4-es projekt keretében

ujszo

A komáromi Selye János Gimnázium II.A osztálya a csehországi Opavában járt, a Visegrad Fund által támogatott csereprogram második felvonásának keretében.

Az első nap izgalommal teli volt, ugyanis a hosszú vonatút után az opavai diákok egy játékos, versenyszerű körbevezetéssel mutatták be városukat. Ezután elfoglaltuk szállásunkat a családoknál, amelyek szeretettel fogadtak bennünket.

A második nap különleges volt, mivel egymásnak mutattunk be különböző fizikai és kémiai kísérleteket, és ezek során sokat tanultunk egymástól. A délutánunkat pedig strandröplabdázással töltöttük, ahol végre kicsit lazíthattunk és jobban megismerhettük testvérosztályunk tagjait. Az utolsó nap estéjén meglepetésként diszkó volt számunkra, ahol mindenki nagyon jól érezte magát, és vidáman buliztunk.

Következő nap Ostravára utaztunk és meglátogattunk egy tudományos ismeretterjesztő központot, a Velký svět technikyt, ahol lenyűgöző dolgokat láthattunk. Mivel a központ a volt acélgyár területén található, ahol nem mellesleg minden évben megrendezik a Colours of Ostrava fesztivált is, volt lehetőségünk az elképesztő épületek között barangolni, valamint az acélgyártás rejtelmeibe is betekintést kaptunk.

Szomorú búcsút vettünk a kedves testvérosztályunktól, amelynek rengeteg közös élményt köszönhetünk. A kaland folytatódott Brünnben, ahol ellátogattunk a VIDA! nevű tudományos centrumba, majd egy parkban piknikezve pihentük meg. Délután Hübsch Dominik volt selyés diák, jelenleg a Kafedik diákklub alelnöke vezetett körbe minket, és bemutatta Brünn rejtett csodáit. Este vacsorázni mentünk, majd megismerhettük a város éjszakai arcát.

Vasárnap még az indulás előtt ellátogattunk egy pillangóházba, ahol csodálatos pillangókat és más egzotikus állatokat láthattunk. Délután már vonatra szálltunk, hogy hazatérjünk.

Ezt az élményekben gazdag kirándulást osztályfőnökünknek, Kustyán Marianna tanárnőnek köszönhetjük, aki nagyszerűen megszervezte és felejthetetlen élményekkel gazdagította az utazást. Reméljük, még sokszor találkozhatunk testvérosztályunkkal, melynek tagjai közt sok új barátra leltünk.

Csintalan Tamara és Száraz Eszter, II.A

Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!