Mint lágy tavaszi fuvallat, kacagása úgy fut végig az utcán. Emléktáblája fölött állunk a Hviezdoslav Színház előtt. „Én még élek? – kérdezi hitetlenkedve. – Nem itt fekszem a járda alatt?”
Nevetnem kell. Mária Kráľovičová, az ország Marínája kilencvenkét évesen a vitalitásával és az eleganciájával, majd a humorával és az öniróniájával győz meg arról, hogy nem a kor számít, hanem a derű, a szenvedély, az erő, az élni akarás.
Hogy nincs benne harag, félelem, elégedetlenség és aggodalmaskodás. A nemzet legendás színésznője még ma is színpadra lép, s ha éppen szabad az estéje, akkor nézőként csodálja kollégáit.
Tizenöt éve, hogy elment a férje, azóta hol a lánya, hol a fia áll mellette. Mindkettőjüknek köze van édesapjuk hivatásához. Újságíró és műfordító az egyik, színházi rendező a másik. Egymást váltják a pozsonyi házban. Marína pedig színes programot biztosít mindkettőjük számára. Mert így mindig színes az élete. Eszében sincs naphosszat otthon ülni. Koncertekre, kiállításokra jár, bemutatókon tűnik fel. Nemrég egy divatbemutatót is bevállalt. Manökenként. Varázsos eleganciájával úgy vonult végig a kifutón, hogy a húszéves szupermodelleket is lepipálta. Igazi anyakirálynő. Csak éppen nem a tekintélyt parancsolók, hanem a legközvetlenebbek közül.
Igaz, hogy pár évvel ezelőtt még repülőre ült, és elutazott Olaszországba? Nagy műveltségű, több nyelven beszélő férje volt, akit költőként, újságíróként és főszerkesztőként ismert az ország. Hol ismerkedtek meg? Volt valami titka a hosszú házasságuknak? Hogyan élt a család Erdőháton? Édesanyja mivel bocsátotta el otthonról? Mikor forgatta az első filmjét? A televízióba mikor hívták először? Azt a napot hogyan élte meg, amikor Szlovákia az Európai Unió tagja lett, és megnyílt előttünk a világ kapuja? Vasárnaponként, ha nincs előadása, mivel tölti az idejét?
Ezekre a kérdésekre is választ kap, ha elolvassa Szabó G. László interjúját a már megvásárolható Vasárnapban.
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.