Jumurdzsák gyűrűje: számítógépes játékból regény

Budapest |

<p>Regény született a korábban zenészként, producerként ismert Pierrot számítógépes játékából, amely Gárdonyi Géza Egri csillagok című regényének virtuális térbe helyezett továbbgondolása: a XVIII. Nemzetközi Könyvfesztiválra megjelent Jumurdzsák gyűrűje társszerzője Szélesi Sándor.</p>

A Pierrot által vezetett Private Moon Studios 2005-ben megnyerte az egri önkormányzat pályázatát, amely a városhoz, illetve Gárdonyi regényéhez kapcsolódó számítógépes játék elkészítésére szólt. Így született akkor a Jumurdzsák gyűrűje című interaktív film, kalandjáték, amelynek főszereplője Jonathan Hunt, a The New York Times riportere, aki furcsa régi leveleket talál egy időutazás lehetőségéről és Egerbe utazik felderíteni az ügyet.

"Akkor még nem gondolkodtam könyvben. A Jumurdzsák gyűrűje a negyedik játékprojektem volt, méreteit tekintve a legnagyobb, de már a kisebb produkciókhoz is olyan sok kutatómunkát végeztem, olyan részletesen kellett kidolgoznom a háttértörténetet, a karakterek életrajzát és jellemét, hogy az magában hordozta egy könyv lehetőségét" - mondta Pierrot vasárnap az MTI-nek.

A zenészként és producerként több mint húsz éve dolgozó Pierrot-nak két barátja ajánlotta figyelmembe Szélesi Sándort, aki sci-fi íróként általában Anthony Sheenard néven publikál, emellett televíziós filmsorozatokhoz ír forgatókönyvet. A most megjelent regény a Jonathan Hunt-kalandok könyvsorozat első darabja, a széria elindítását az Alexandra kiadó tulajdonosa, Matyi Dezső szorgalmazta.

Pierrot felidézte, hogy a hat évvel ezelőtti interaktív film a kalandjátékok piacán kimagaslóan teljesített, és besöpört néhány szakmai sikert is. A film rendezője Komlós András, operatőre Árva László volt, Jonathan Huntot Görög László alakította, és szerepelt benne Jordán Adél, Ganxsta Zolee és Bárdy György is, aki az 1968-ban Várkonyi Zoltán rendezésében készült klasszikus filmben volt Jumurdzsák.

"Külföldön csak egy online forgalmazó oldaláról volt letölthető a játék, amelyet angol felirattal láttunk el. Ez részünkről kísérlet, teszt volt, a külföldi vásárlók jó részét eleve elriasztja, ha a mű feliratos. A tapasztalatokból okulva kezdtük el a játék egyszerűsített verziójának fejlesztését, amely a PC-s platform mellett hamarosan iPhone és iPad készülékekre is elkészül, teljesen angol nyelven, jó néhány apró, de nem lényegi átalakítással" - mesélte Pierrot az MTI-nek.

Mint elmondta, minden szinopszis, amelyekből a regényeknél kiindulnak, eredetileg számítógépes játékhoz készült. A következő, Debrecen városához és a fizikához kötődő darab szintén egy felkérés alapján íródott, de az eredeti projekt elhalt. Nemrégiben azonban egy hasonló megkeresést kaptak a debreceni Atomkutató Intézettől, amely szponzorok bevonásával kívánja finanszírozni a produkciót.

"Nem lehetetlen, hogy sikerül összehangolni a két elképzelést, bár annak nagyobb a valószínűsége, hogy ezúttal a regény előbb eljut a közönséghez, mint a játék. A két produkció párhuzamosan készül, csak a játékfejlesztés hosszabb munkafolyamat" - jegyezte meg.

Arról is beszélt, hogy ha az új történetből is lesz film, szeretné lényegében ugyanazzal a stábbal forgatni, mint a Jumurdzsák gyűrűjét. A jelenlegi tervek augusztusi-szeptemberi forgatásról szólnak. Pierrot megemlítette, hogy létezik egy másik, Debrecenben játszódó történet is - amely a fizikusok helyett Kossuth Lajost helyezi a középpontba -, így később talán a debreceni önkormányzat is partnerük lehet egy hasonló interaktív filmben vagy/és könyvben.

Bár Pierrot alapvetően zenész és producer - eddig tizenegy saját lemeze jelent meg, producerként pedig együtt dolgozott Ganxsta Zoleeval és a Pa-Dö-Dővel - és szombaton is volt fellépése, régen jelentkezett önálló anyaggal. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: a mai zenehallgatók nem hajlandók pénzt áldozni a zenére, és amíg a zeneipar nem tud új alapokon egyezséget kötni a közönséggel, addig nincs értelme lemezeket készíteni.

"Ez hobbinak kicsit drága, egyszerűen nem engedhetem meg magamnak. Kénytelen vagyok más, perspektivikusabb területek felé fordulni. A játéktervezés meglehetősen összetett tevékenység, ebben a kultúrtörténeti kutatástól a forgatókönyvíráson át a rejtvények tervezéséig és a grafikai, zenei, hangmérnöki munkákig minden megtalálható" - mondta végül Pierrot.

Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Korábbi cikkek a témában

Ezt olvasta már?