Film. at. Barrandov
Ő nyitott ajtót báli zenész nagyfia hívatlan vendégének, a kis kofferrel beállító vidéki, cipőgyári munkáslánynak. Nem dohogott, nem dühöngött, arra ott volt a felesége.
Josef Šebánek az elfogadó, megrakott tányérjához és délutáni szunyókálásához ragaszkodó, fele királyságát az asszonyára bízó cseh férfiember prototípusát hozta Milos Forman remekművében, az Egy szöszi szerelmében.
Nem sokkal később már a Tűz van, babám! bálra készülő tűzoltóegyletének tagjaként mosolyog rajta a világ, amint nagy bevonulásra tanítja a helyi szépségverseny jelöltjeit. Nem kellett csiszolgatni őt. Gyémánt volt ő anélkül is. A hatvanas évek cseh új hullámának felejthetetlen alakja, a Homolka család atlétatrikós nagypapája, aki ízig-vérig kispolgár.
Hogyan került kamera elé? Mivel nyűgözte le Formant? Minek tanult ki Josef Šebánek? Hol érezte magát igazán elemében? Milyenek voltak a szülei? Miért nem tanulta meg a szöveget? Mikor szerette meg a kamerát? Miért nem járt el a bemutatókra? Milyen volt a mozivásznon és milyen magánemberként? Mit mesélt róla a felesége? Mit csinált szívesen? Hogyan halt meg?
A már megvásárolható Vasárnapban ezekre a kérdésekre is választ kapnak Szabó G. László írásában.
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.